Opleidersonderdeel
Cornhole
Tijd
17:10 – 18:25 uur
Locatie
Voor Millers Beach (op kaart legenda nummer 7)
Teamsamenstelling
1 opleider per regio
Regels
• Dresscode: Cornhole sjiek (bonuspunten voor best geklede opleider)
• 1 tegen 1: Spelers werpen om de beurt een zakje totdat elke speler alle 4 zakjes heeft gegooid
• Worpen: Een speler werpt van achter de werplijn en mag niet met de voet(en) over de werplijn voordat het zakje is geland. De spelers staan naast elkaar, elk aan één kant van het board.
• Ronde: Een beurt is als beide spelers al hun 4 zakjes van het ene board naar het andere hebben geworpen. Alle vier de zakjes moeten van dezelfde kant van het bord worden geworpen.
• Beginnen van een ronde: Een speler welke de voorgaande beurt heeft gewonnen, moet de eerste worp van de volgende beurt werpen. Als in een beurt geen van beide teams heeft gewonnen, zal het team wat het eerst gooide in de vorige beurt ook de eerste worp behouden in de volgende beurt.
Puntentelling
• Woody (1 punt): Een cornhole zakje wat is geworpen en blijft liggen op het cornhole board aan het einde van een volledige beurt.
• Cornhole (3 punten): Een cornhole zakje wat is geworpen en volledig in het cornhole gat verdwijnt op elk moment in de beurt.
• Verreken methode: Er kan na een volledige beurt maar één team een score over houden, daarom worden de scores na een beurt van elkaar afgetrokken. Per ronde worden deze punten bij het teamtotaal opgeteld.
- Voorbeeld: speler 1 scoort 10 punten en speler 2 scoort 7 punten. Speler 1 wint dan de ronde met 3 punten. Die 3 punten worden opgeteld bij het totaal. Het is nu 3-0 voor speler 1. Speler 1 start met gooien in de volgende ronde. LET OP de speler die te veel punten scoort en over de 21 punten gaat, gaat automatisch terug naar 15 punten.
• Winnen van het spel: De speler die, na het spelen van alle rondes, het eerst 21 punten heeft behaald of de speler die de meeste punten heeft behaald na 15 minuten, wint het spel.
Speelschema